Sunday, December 29, 2013

Осъзнаваме ли, че Бог е у всеки от нас?

                                                                       


По принцип не вярвам в Бог, но скоро преживях голямо нещастие и това ме провокира да се замисля по някои необичайни за мен въпроси. Много е изписано по темата, затова ще ви го спестя и ще предложа малко нестандартна гледна точка.

Лесно е да кажеш “Аз не вярвам”, когато в живота ти всичко е наред и скоро или дори никога не си преживявал сериозни разтърсващи събития. Говоря за наистина сериозни, а не например нова работа, уволнение, печалба от тотото и т.н. Ако почине човек или е тежко болен, всеки от нас неволно се замисля дали наистина има нещо там – “отвъд”. Иска ни се да получим потвърдителен отговор, ала никой не се е върнал за да каже.

Забелязали ли сте, че когато близък напусне този свят, дори най-големите атеисти се сещат за религията? Може и неволно да е, но го правят. Първо идва ред на бабините деветини, които в други случаи будят присмех, ала изведнъж стават много важни. Като например светнатите лампи, спряният телевизор или закриването на огледалата. После колкото и да не си вярвал, неволно палиш свещичка и се прекръстваш.




На това искам да наблегна – в тежки моменти винаги се сещаме за религията, което доказва, че нито един човек не я е отхвърлил напълно. При загуба на близък човек страшно много се засилва вътрешното желание да повярваме в Библията и нейните истории. Искаме всичко да продължи. Отказваме да приемем Края, а понякога дори си представяме, че починалият вече е на поляна с негови родственици, които отдавна са там.

Сигурно знаете колко хора, изпадали в клинична смърт или преживели тежко боледуване, говорят за поляни, цветя, светци, гласове ... Mислите ли, че всичко е фантазия или сън? Ако да, имате ли сериозно доказателство за да не вярвате?

Последните дни от живота си баба ми изкара в нещо като полусън. Hе можеше да се движи. Но в деня, когато почина, на моменти отваряше очи, гледаше към тавана и протягаше ръка към нещо горе, което само тя виждаше. Няколко часа по-късно си замина. Повтарям: аз не вярвам в Бог. Но това наистина се случи и го видях с очите си.

Не знам какво да мисля.





1 comment:

  1. Аз пък се опитвам да Вярвам ... Не мога да кажа , че съм напълно вярващ , защото ако е така , ако знам 100 % че това не е краят и Аз продължавам с хората които обичам , изобщо с Света в който съм прекарал и лошо и добро ... Нямаше да се тревожа за елементарните глупости във всеки дневният живот . Майка ми почина преди 3 месеца , и въпреки че беше много болна и искаше да умре , а може би и аз понякога ... Сега ми е много тежко без нея - Живота ми опустя ... Не че с нея на края беше голям купон , но все пак можеше да ме разбере , да ме погали или целуне .... Няма по - гадно от Смъртта ... И ако след смъртта Няма нищо , това ще е най - тъпото нещо във Вселената ... Тогава наистина Нищо Няма Смисъл - Нищо !

    ReplyDelete